Tillsammans med Victoria Tham, Marketing manager på Färsodlarna, fick vi i uppdrag att skapa en ny hemsida i WordPress till Färsodlarna, som idag med sin svenskodlade vegofärs är listade på Ica, Coop, Hemköp, CityGross, Willys och Mathem. Med listning i många av de stora matkedjorna i Sverige ville Färsodlarna uppdatera utseendet och informationen på sin hemsida. Med en etablerad grafisk identitet fick vi på Great Graphics i uppdrag att ta fram en ny design och struktur. Ett både roligt och kreativt varumärke och projekt att arbeta med. Vi är riktigt nöjda med resultatet och stort tack till Victoria och alla på Färsodlarna för ett härligt samarbete. Läs mer om svenskodlad vegofärs på farsodlarna.se
Om Färsodlarna
Går det att utveckla ett klimatsmart alternativ till den köttprodukt som används allra mest i Sverige? Med den frågan som utgångspunkt samlade den icke-vinstdrivande hållbarhetsorganisationen Axfoundation matleverantörer, kockar, lantbrukare och forskare på Torsåker gård under våren 2017. En tredjedel av hushållens klimatpåverkan kommer från maten och kött är det livsmedel som påverkar allra mest, både ur miljö- och klimatsynpunkt. Målet på Torsåker gård var således att utveckla en produkt som kunde ersätta den i Sverige mest använda köttråvaran- köttfärs- i all matlagning och därmed minska miljö- och klimatpåverkan så mycket som möjligt.