Självklart börjar vi med målgrupp, varumärke och grafisk identitet!
Under våren fick vi det mycket roliga projektet att vara med och utveckla varumärket och den grafiska identiteten för Drivers First, en organisation som strävar efter att förändra och förbättra transportnäringen genom att erbjuda säkra, full-service truckstops för lastbilschaufförer. Tillsammans med Rickard, Ola och Johanna har vi genom Workshops och givande diskussioner kommit fram och kristalliserat hjärtat i varumärket och organisationen och etablerat varumärkeslöftet till kunden. Den grafiska identiteten vart även den klar under våren.
Nu under hösten startar vi upp med olika produktioner där vi får sätta varumärket i print. Allt från säljblad, och profilkläder till en ny hemsida. Mer uppdateringar om utvecklingen för Drivers First kommer här inom kort. Följ gärna Drivers First på deras sociala media kanaler:
Facebook | Instagram | Linkedin
En förändring inom branschen
Idag är endast 1,5 % av de kommersiella rastplatserna i EU är idag säkerhetsklassade. Det bidrar till att 8.5 miljarder euro av gods stjäls varje år inom EU och att upp till 60% av våra kvinnliga förare har helt slutat att köra internationellt på grund av osäker arbetsmiljö. Det här vill Drivers First ändra på. Drivers First erbjuder fullservice och säkra truckstops på olika platser i hela Sverige som skapar en hemtrevlig och trygg arbetsmiljö för våra chaufförer. Följ utveckling på driversfirst.eu