18Maj2015

Grafisk utformning till Specialbyggen Sverige AB

Specialbyggen Sverige är ett nystartat byggföretag från 2014 som specialiserar sig mot den privata byggsektorn. Vd Pär Sjölund hade en klar bild av vad han ville att företaget skulle stå för och förmedla. Då företaget var nystartat handlade det om att bygga upp ett varumärke från grunden. Vi började med att tillsammans ta fram en varumärkesutveckling/enklare kommunikativ plattform för att klargöra vad Specialbyggen ska stå för, förmedla och kommunicera. Företagets grundvärderingar, värde ord och USP/ESP. Efter ett grundligt förarbete med varumärket utformades logotypen och sedan även hemsidan. Pär har under hela processen haft en väldigt tydlig bild av vad företaget ska förmedla vilket har underlättat processen.

Om företaget

Specialbyggen är ett modernt entreprenadföretag med gamla byggmästaranor. Vår passion har alltid varit att utveckla och förbättra. I en bransch, som av många anses vara konservativ, är vi stolta över att vara en byggentreprenör av den nya generationen. Vi värnar om de byggmästartraditioner som finns i Sverige men samtidigt vill vi utveckla och förbättra den traditionen. Vi vill bygga mer kostnadseffektivt, få en bättre slutproduktion och skapa en unik byggupplevelse för dig som kund.

 

En samverkan med rak och öppen dialog ger dig som beställare full insyn från start till mål vilket i sin tur skapar en trygghet om att rätt kvalité och ekonomi uppnås. Vi tror på långsiktiga relationer och vår avsikt är att alltid överträffa dina förväntningar – Vi gör bra saker bättre!

 

specialbyggen_computer